„Sjedim na leđima čoveka, gušim ga
i tjeram da me nosi, a ipak se postaram da je i meni i drugima jasno da mi je
veoma žao, i trudim se da mu što više olakšam, ali nipošto da mu siđem sa
leđa.“ Tolstoj
Ko
krije istinu, osuđen je ponavljati zablude, ili "zadužiti" potomstvo
bezvremenim grijehom nečinjenja koji ne izmiče istorijskom sjećanju u
kolektivnoj svijesti, ma koliko ingenizni znalci frizirali povijest svijeta!
Ima jedna sjajna poučna priča koju sam nedavno čula od prijatelja iz BG. U
skraćenoj verziji glasi: Za neki vjerski
blagdan, označen crvenim na kalendaru kao neradni dan, pozva gazda slugu i
naredi da preže konje i ide uzorati jedan dolac. Usprotivi se sluga, ali uzalud
bijaše njegova riječ protivu gazdine, pa ode u staju pripemati mal i plug, sve
mrmoreći ljutito. Kad je bio na kapiji avlije, doviknu gazda:" Upamti na
koju je brazdu sletjela prva vrana!". Sluga pokorno klimnu glavom:
„Zapamtiću, gospodaru!“ odgovori sa gotovo neprimjetnim prizvukom prijetnje u
glasu. Kad se umoran i potišten, gladan
i iscrpljen sluga vratio predvečer, priupita ga gazda o onoj brazdi i vrani, a
sluga će suho: " Sletje na jedanaestu!" Ozari se bogatun i veli:
"Uf, pade mi kamen sa srca. Grijehe moje ispaštaće tek jedanaesto
koljeno!" Utješno!
Postoji
neko zlo među ljudima koje ih spriječava da se udružuju, da budu solidarni
jedni s drugima, čak i u najvećim nevoljama, i nagoni ih da između sebe
otvaraju duboke ponore. Jedino ljubav može da ih natjera da taj jaz premoste, a
ljubav je razbor, nerijetko nemoćan, jer je hijerarhijski iza glasa demontirane
savjesti i reducirane svijesti utihnulih jaganjaca nekih nevidljivih Hanibala
Lektora. To ljudoždersko inokulira u našoj podsvijeti, još od iskona,
iskrivljenu percepciju i recepciju, što se u aktualnim političkim i ekonomskim,
društvenim i kulturnim relacijama današnjice, već dobrano manifestira kao
spontana reakcija na uvelike razvijenu doktrinu šoka, neki inovirani oblik
latinske gnome „divide et impera", kako ju je američka novinarka, Naomi
Kempel, definirala u svom bestseleru, identičnog naslova. Besprjekorno
funkcionira u svijetu koji je izgubio kompas, ne shvatajuću da u nesreći što ih
zadesi, ništa nije slučajno, a još rijeđe je tek simplificiran sukob
dogmatiziranih lokal-patriotskih, kvazi-plemenskih i kvazi-kulturoloških
holograma. Sve se jasnije naziru obrisi strogo kontroliranog haosa što, dakako,
zbunjuje neupućene, frustrira i iritira do granice surovih bratoubilačkih
obračuna, pouzdanog zvučnog signala da unaprijed kreirani tajni planovi globalističkih trustova mozgova
postaju operativni. Slijedi nimalo benigna propagandna mašinerija, za koje je gebelsovština sitna dječija opačina u kindergartenu, usmjeravajući oštricu
sanaderiziranih demokrata i kvazi-religijskih fanatika svih konfesija protiv,
najnovijeg otpadnika, Sirije, zemlje-prćije sataniziranog tiranina, čija glava
se cijeni na bilijune barela, pardon, dolara, uz već prepoznatljiv scenarij
masakra, zbog koga demokracija duguje intervenciju, koristeći i brigade
proskribirane Al Kaide. Da zaštiti žitelje još jedne potlačene arapske zemlje.
Uzgred, iranske transverzale do Hezbollaha, palestinskih i libanonskih
bojovnika, desnom i opasnom smetalu teritorijalnim pretenzijama najvećih
stradalnika WW2, čiji kredibilitet je teško dovesti u pitanje, pa bio on i u funkciji korporacionih interesa najmoćnijih zemalja
svijeta, njihovih zaštitnika, od kojih je veći broj i prije Hitlera imao
razrađene programe za uvijek aktualno jevrejsko pitanje. Istinska Žrtva je,
kako smo i sami iskusili, namudriji izbor štita u nakanama koje nemaju ničeg
zajedničkog sa altruizmom i emaptijom, ako ne računamo onaj strogo
selekcionirani stratum od nekoliko moćnih obitelji i njihovih jedinica za
zabavu i podršku.
“Silnik propada zbog sile,
gramzivac zbog novca, pokorni propada služeći, a onaj koji traži nasladu
propada zbog slasti.” Hesse
U
tom i takvom zamešateljstvu, glasno i prilično jasno su se oglasili Putin sa
svojim inauguracijskim dekretima, te Medvedev stiliziranom parabolom da se
„libijska tragedija” ne smije ponoviti, a sve uz bezglasnu „distancu” azijskih
tigrova, od kojih će samo Japanu biti uskoro potrebno 10 miliona novih
stručnjaka, bez obzira na HARP i cunami, valjda kao znak da nova dizanja kulisa
u karagöz pozorištu sjena nije nimalo
komično i da su svi kriteriji dummy
prestave o čovjeku, definitivno pogubljeni, pa je vrijeme reći: “Zbogom
oružje!“ Nastavak bi, kako ugledni svjetski analitičari tvrde, korespondirao sa
sinopsisom Rata zvijezda, dok čak i
moćna imena Reganove konzervativne administracije, primjerice, upozoravaju da
USA nije više svjetski lider tehnološkog napretka, niti san svih mladih ljudi
svijeta i darovitih stručnjaka, nego vojna sila koja se sasvim otrgla kontroli Deklaracije o nezavisnosti i tom poveljom
potvrđene privrženosti ljudskim pravima i slobodama. Osjetna je konsterniranost
demokratskih snaga diljem svijeta, jer predugo traje svo ovo krvavo
ubjeđivanje, e da ne bi ostavilo opor ukus ekstremno militantnog, neodoljivo
asocirajući na analitičku Fromovu socio-psihološku analizu strukture ličnosti
protagonista iščašene logike njemačke unutarnje i vanjske politike uoči WW2,
njihovu ekstatičku destruktivnost i analno-zgrtačku strast, te gotovo
nekrofilijsko obožavanje tehničko-tehnološke supremacije kao sindroma potisnute
agresije, u traktatu “Anatomija ljudske destruktivnosti“. Gotovo nestvarnim se
doima upozorenje nekih svjetskih medija da postoji, uz svu zastrašujuću
tehnologiju, i spisak imena, podugačak, koga treba ukloniti sa planete, tako da
je i cijena jednog leta bespilotnog aviona zanemarljiva u poređenju sa
opasnošću koja prijeti čak i od sedamnaestogodišnjih maloljetnica!
"Ljudi koji imaju hrabrosti i karaktera, drugim su ljudima uvijek neugodni”, reče Hesse i preživje Istinu!
"Ljudi koji imaju hrabrosti i karaktera, drugim su ljudima uvijek neugodni”, reče Hesse i preživje Istinu!
Da li
je, tada, za čuđenje da umirovljeni zapovjednik NATO-a za SEEU, Wesley Clark,
sada direktor kanadske tvrtke Envidity koja se bavi alternativnim
izvorima energije, traži na prostoru ex-Yu napuštene rudnike ugljena koji su
neisplativi po konvencionalnim tehnologijama? Kosovski mediji su, naime, ovih
dana prenijeli vijest da je tvrtka zainteresirana za proizvodnju 100.000 barela
sintetičke nafte na dan, te da je spremna u projekt uložiti 8 milijardi dolara,
i već je zatražila dozvolu od kosovskih vlasti, objavio je portal “Jeta ne
Kosove”, (Život na Kosovu). Kompanija Wesleyja Clarka koristi nove tehnologije
miješanja ugljena i ukapljenog plina radi stvaranja sintetičke nafte, pogodne
za proizvodnju struje, plastike i umjetnih gnojiva. Takvo gorivo američke
zračne snage koriste za pokretanje vojnih aviona. Envidity
je već osnovao svoj ogranak na Kosovu, ali još uvijek je nije dobio zeleno
svjetlo za koncesiju. Oborio me s nogu uzvik konsterniranosti mladića iz BiH: „
A, ja mislio oni nas vole..!“, na što će pozategli građanin Srbije:“ Znali smo
mi da je morala postojati neka sirovina osim štrudli i šećerlema”, dok se kočićevski na kraju nije javio nepoznati
Mićan iza kace, hrvatski umirovljenik: „U stvari smo mi, ljudi moji, njihove
najveće sirovine..."
Da se razumijemo: ovo nije ekskluzivno
invencija Clark-ova i njegovih poslodavaca, Kanađana, već davna praksa ovih
naših balkanskih, tačnije, mediteranskih prostora, legla licemjerja i urota,
gdje su teško primjetne tek beznačajne bihejvioralne nijanse! Citiraću istinski
pronicljivog i lukavog čovjeka koji je obilježio jednu epohu opasnog življenja,
piscu ovih redova nimalo simpatičnog (dapače!), Al Kaponea, čija je neoprostiva
greška bila "nepoštovanje" vladajuće elite: „Kapitalizam je ozakonjeni "reket" vladajuće klase.”
Zvuči prilično slobodoumno i oštroumno, na fonu Williama Tella ili Robina
Hooda, i znači u Šekspirovom prijevodu:”
Novac je krupna stvar koja ljude čini sitnim.”
Nas – one sa znakom, možda je
svijet s pravom smatrao čudnim, štaviše i bezumnim i opasnim. Mi smo bili
probuđeni ili oni koji se bude, i težili smo da uvijek budemo sve savršenije
budni, dok su težnje i traženja sreće drugih išle ka tome da svoja mišljenja,
svoje ideale i dužnosti, svoj život i sreću vežu sve tješnije uz krdo. Hesse
Vratimo
se za trenutak na naše prostore i podsjetimo na impresivnu cifru doznaka za
žitelje BiH koja, bez sumnje znači standard kakav bi sebi srećnici teško sami
priskrbili. S druge strane, pak, taj isti novac maskira ekstremno siromaštvo, o
čemu Svjetska banka, kao meritoran izvor, govori u tamnim tonovima, upućujući
na zaključak da velika zaduženja nisu utrošena na proces reanimiranja ratom
uništenih privrednih kapaciteta, te tehničko-tehnološke transformaciju
proizvodnih procesa koji za svjetskim dostignućima kasne pola stoljeća, ili ih
uopće nema. Dok ih Wesley Clarkovi ne donesu. Više je nego jasno da
"izdržavanjem" građana BiH, dijaspora sasvim nesvjesno kupuje
socijalni mir, održavajući standard jednom broju stanovništva. Ostali su na
ivici egzistencije, ili se približavaju toj kritičnoj granici. Pa, ipak, teško
se bilo lišiti barem privremenog zadovoljstva iza fasade novih kuća i nešto
skupljih kola, da gledamo oronule komšije kako tuguju za nekim vremenima kada
se lijepo živjelo od vlastitog rada! To smo mi, koje istorija nikada ničemu nije
naučila! Uvijek ćemo naći načina da isti ovaj svijet učinimo toplom, obiteljski
bliskom, a i dovoljno prostranom baricom, za uspješan razvoj iz punoglavca u
kreketuše i krastače. Dokle, nije ni važno, ako je san o sreći ispunjen
šuškavo! A da i raj ima kraj, potvrdile su majske, gotovo pučističke kadrovske
promjene, kojima su novi koalicioni partneri u BiH naložili tiho povlačenje
bogato nafutranih izabranika i miljenika stranaka sa strogo nacionalnim
programima. Solomonsko rješenje su bili neki novi klinci, pretpostavljam, sa
pedigreom koji bi trebalo da iz pepela, sa zaleđem od babe Fenixa, osove zemlju
na noge lagane, i riješe najsloženija pitanja ekonomskog oporavka, rasta i
razvoja, koje su im prebogati patroni (stvarni i hipotetički) ostavili u amanet,
uz pedesetpostotnu stopu nezaposlenisti i dramatičnu socijalnu sliku
nepopisanih duša. A da nije riječ o šupljoj priči, svjedoči i ECAPOV-a baza
podataka koja ekstremno siromaštvo definira kao življenje od manje od 2,5 USD
dnevno, dok se siromaštvo definira kao
život sa manje od pet USD dnevno, pa krenimo u proračun sa nekih 200 KM do
2000, za „najzaslužnije”. (Nemojte me samo pitati u čemu!) Stopa siromaštva za
Bosnu i Hercegovinu je vjerojatno značajno potcijenjena, a i nema, kao i uvijek
u ovako delikatnim stvarima, tačnih podataka, navodi se u izvještaju Svjetske
banke. „Zemlje JI Evrope imaju veće stope
siromaštva i nezaposlenosti nego druge zemlje istočne Evrope i centralne
Azije”, bila je, doista, trešnjica na šlagu!
O,
da, ima tu na Balkanu još pikanterija, nije više nikakva tajna, premda se
uvijek kola slome na onom ko izgubi podršku „baze". Naime, bezočna
Sanaderova pohlepa pohrlila je preko granica, (kako naivno!) dok se sve u ataru
popljačkano ne smatra otuđenjem, već pravom pobjednika da bogatstvom ovjeri
svoju teško, preko miliona leđa, stečenu veličine. Zanimljiv detalj je i da su
kod njegovog prijatelja iznenada iskrsnule 24 nestale slike Vlaha Bukovca,
nacionalno blago, procijenjeno na 230 hiljada eura. Starini je savjest
omeduzila, pa je prišapnuo USKOK-u, već beznadno godinu dana u potrazi, da je
malo pogriješio, jer ih je za drugara sakrio, a i spominje neki posuđeni sitniš
od par miliona kuna! E, moj dragi Asange, ništa ti nisi znao, derište nijedno!
Zaboravio si, ili nisi dokučio svojim kusim iskustvom, da nema Bog ništa sa
ovom strašću avid golfera, izniklih iza krpenjača na zelenoj travi doma svoga,
nego mnogo više i žešće sa šutnjom o strahotama i sramoti kozmičkih razmjera,
kao znakom odobravanja ljudi u pokušaju, svjesnih da su nesvjesni. Tik uz njih
je i ona nemala rijeka mudrih ronilaca u mutnom i lovaca u raži za koje je
život prekratak da bi se bavili ljudskim stomacima i njihovim punjenjem, jer su
iznad ovih profanih tema, a i što bi se zamarali propračunima da se u svijetu svakih
osam dana na naoružanje troši suma novca, potrebna za umiruće gladne u toku
jedne godine, kad oni tu ne mogu ništa učiniti. Umjesto zaključka, po ko zna
koji put ovih dana mi se vraća citat iz Coelhove priče o demonu i gospođici
Prym. Razlog, svakako, postoji, a rhješenje zagonetke ostavljam čitaocu:
"Preuzeti
na sebe ulogu dobre duše svojstveno je onima što se u životu boje zauzeti stav.
Svakako je lakše vjerovati u vlastitu dobrotu nego se suočiti s drugima i
boriti se za svoja prava. Sigurno je lakše otrpjeti uvredu ne uzvrativši je,
nego skupiti hrabrost da uđeš u sukob s jačim, uvijek možemo reći da nas bačeni
kamen nije pogodio, a tek noću-dok supružnik ili sustanar spava-tek noću
potajice oplakati naš kukavičluk"
PR
DIOGEN
pro kultura
хttp://diogen.weebly.com
No comments:
Post a Comment